Εταιρείες κάθε μεγέθους δέχονται πλέον ολοένα και ισχυρότερες πιέσεις για να θέσουν τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο των νέων επιχειρηματικών τους μοντέλων, είτε από τους επενδυτές και τους πελάτες τους, είτε από το ευρύτερο κοινό και δοκιμάζονται σε ένα νέο, σχετικά, πεδίο των δραστηριοτήτων τους. Η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα με την οποία θα ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, με αποφάσεις και κινήσεις τέτοιες, οι οποίες θα πείθουν έμπρακτα ότι υιοθετούν μια πιο βιώσιμη προσέγγιση της λειτουργίας τους θα είναι πλέον αυξανόμενα κρίσιμη και για την οικονομική τους βιωσιμότητα.
• Η βιωσιμότητα ως βασική επιχειρηματική αξία
• Βιώσιμες αγορές, προϊόντα και υπηρεσίες
• Η ανάγκη για βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα
• Βασικές αρχές ανάπτυξης των βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων
• Τα οκτώ αρχέτυπα βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων
• Κυκλικά και συνεργατικά επιχειρηματικά μοντέλα
• Στρατηγική και οργάνωση για βιωσιμότητα
• Καινοτομία για τη βιωσιμότητα
• Εργαλεία
• The triple layered business model canvas
• Case studies
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:
❖ Αναγνωρίζει το ρόλο της βιωσιμότητας ως βασικής επιχειρηματικής αξίας.
❖ Υιοθετεί θετική στάση για την εφαρμογή πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης.
❖ Επικοινωνεί και να παρουσιάζει ιδέες, προτάσεις και επιχειρηματικές λύσεις βασισμένες στην αξία της βιώσιμης ανάπτυξης.
❖ Εντοπίζει επιχειρηματικές ευκαιρίες σε διάφορους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας μέσα από το πρίσμα της βιώσιμης ανάπτυξης.
❖ Προωθεί νέα επιχειρηματικά μοντέλα στους οργανισμούς απασχόλησής του/της.
❖ Αξιοποιεί κίνητρα και προγράμματα που στηρίζουν τη μετάβαση των επιχειρήσεων και οργανισμών στα νέα μο-ντέλα παραγωγής.
❖ Χρησιμοποιεί διαθέσιμα εργαλεία στρατηγικής και οργάνωσης.
❖ Στηρίζει την παραγωγή βιώσιμων προϊόντων και υπηρεσιών.
❖ Διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις νέες επιχειρηματικές προκλήσεις.