Σκοπός του μαθήματος εξειδίκευσης «Διοικητική της Διανομής» είναι η ανάλυση της σχετικής θεωρίας περί Διαχείρισης των Καναλιών Μάρκετινγκ (ΜΚΤ) που καλύπτουν το συνολικό φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των καναλιών διανομής καταναλωτικών και βιομηχανικών προϊόντων. Στα πλαίσια του μαθήματος περιγράφονται και εξετάζονται οι επιμέρους κατηγορίες των καναλιών ΜΚΤ και αναλύεται ο ρόλος τους στην στρατηγική λήψης αποφάσεων της επιχείρησης σε συνδυασμό με τα λοιπά στοιχεία του μίγματος ΜΚΤ. Παράλληλα αναλύονται τα συστατικά μέρη των καναλιών ΜΚΤ και οι επιμέρους λειτουργίες τους αποδεικνύοντας αφενός τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στον τελικό καταναλωτή και αφετέρου τη δυναμική ανάπτυξή τους που εκμεταλλεύεται την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών για την επίτευξη της Αρχής του ΜΚΤ σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής της επιχείρησης. Επίσης, περιγράφονται οι εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες της επιχείρησης που διαμορφώνουν την επιλογή των κατάλληλων καναλιών ΜΚΤ, ανά κλάδο επιχειρηματικής δραστηριότητας (ΣΤΑΚΟΔ), με την παράθεση και ανάλυση μελέτης περιπτώσεων (case studies). Έμφαση δίνεται στα οικονομικά μεγέθη διαχείρισης των Καναλιών ΜΚΤ και στο ρόλο τους στη διαμόρφωση της τελικής τιμής προϊόντος και των απαιτουμένων κεφαλαίων χρηματοδότησης τους. Τέλος, εξετάζεται ο ρόλος των Καναλιών ΜΚΤ στην οικονομική μεγέθυνση μιας χώρας καθώς και τα χρηματοοικονομικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιούν τα Κανάλια ΜΚΤ προκειμένου να μην έχουν αρνητική επίπτωση στους δείκτες διάρθρωσης κεφαλαίων ενώ παράλληλα μπορούν να βελτιώνουν τους δείκτες ταχύτητας κυκλοφορίας στοιχείων του ενεργητικού των επιχειρήσεων.
Περιεχόμενο:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: