Η παρακολούθηση διαλέξεων σχετικά με το μάνατζμεντ δεν προσφέρει το σύνολο των γνώσεων που ένας φοιτητής μπορεί να λάβει. Η συσσωρευμένη σοφία όσον αφορά το μάνατζμεντ δεν μπορεί αποτελεσματικά να μεταβιβασθεί με διαλέξεις και ανάγνωση επιστημονικών εγχειριδίων. Αν κάτι έχει γίνει αντιληπτό σχετικά με το μάνατζμεντ είναι ότι ‘έτοιμες λύσεις’ δεν υπάρχουν. Κάθε διοικητική κατάσταση έχει μοναδικές πτυχές, απαιτώντας τη δική της διάγνωση, κρίση και προσαρμοσμένες ενέργειες.
Το μάθημα ‘Ειδικά Θέματα Στρατηγικού Μάνατζμεντ’ χρησιμοποιεί την προσέγγιση της μελέτης περίπτωσης για την ανάπτυξη συστημάτων και τεχνικών όσον αφορά την ανάλυση των δυνάμεων και αδυναμιών των διαφορετικών οργανισμών και των ευκαιριών και απειλών του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούν. Οι φοιτητές καταρτίζουν στρατηγικές και αναπτύσσουν σχέδια υλοποίησης εφαρμόζοντας οργανωτικούς πόρους σε ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Ερωτήσεις όπως ‘πώς θα αποκτηθούν πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστών;’, ‘τι είναι η διακριτή ή εξέχουσα υπεροχή και η μοναδική στρατηγική θέση που συνεισφέρει στο ανταγωνιτικό πλεονέκτημα;’, ‘θα πρέπει η στρατηγική να είναι προγραμματισμένη ή αναδυόμενη;’, ‘πόσο προσελκυστικός είναι ένας κλάδος και πώς μπορεί να διατηρηθεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτόν; μπορούν πρακτικά να απαντηθούν μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
Το συγκεκριμένο μάθημα πρέπει να παρακολουθείται κατά το τελευταίο εξάμηνο του προγράμματος σπουδών ενός φοιτητή, έτσι ώστε να χρησιμοποιεί γνώσεις από όλα τα προσφερόμενα μαθήματα.