gototopgototop

Διεθνές Μάρκετινγκ

Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ32 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  6ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Μ. Τσόγκας
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις στρατηγικές και τις πολιτικές του διεθνούς μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα αναπτύσσονται οι ακόλουθες ενότητες:

  • Θεωρίες και Ερμηνεία της Διεθνοποίησης των Επιχειρήσεων
  • Αξιολόγηση και Επιλογή Διεθνών Αγορών
  • Αξιολόγηση και Επιλογή Τρόπου Εισόδου στις Διεθνείς Αγορές
  • Συμπεριφορά Καταναλωτών & Στρατηγικές Τμηματοποίησης Διεθνών Αγορών
  • Επίδραση από τη Χώρα Προέλευσης & Βαθμός Εθνοκεντρισμού των Καταναλωτών.
  • Στρατηγικές Τυποποίησης & Προσαρμογής του Μίγματος Μάρκετινγκ
Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ33 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  6ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Μ. Τσόγκας
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξει και διασαφηνίσει το ρόλο και τη σημασία της Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας (Integrated Marketing Communications) στη στρατηγική του μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα αναπτύσσονται οι ακόλουθες ενότητες:

  • Υποδείγματα και Στρατηγικές Επικοινωνίας
  • Η ανάπτυξη και η θεμελίωση ενός προγράμματος Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας
  • Χαρακτηριστικά των Διαφόρων Μέσων
  • Δημιουργικές προσεγγίσεις στη διαφήμιση
  • Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις
  • Διαχείριση Κρίσεων
Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

 

 

Σχεδιασμός Μάρκετινγκ (Marketing Plans)

Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ05 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  6ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Α. Κουρεμένος
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

Επιχειρηματικές Προσομοιώσεις - Παίγνια

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΠΛΗ40-1 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  2 / 1 / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  6ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Μ. Σφακιανάκης
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Στόχος του μαθήματος είναι η μεθοδολογία ανάπτυξης και εφαρμογής της προσομοίωσης σε διαφορετικά πεδία, και σε συνδυασμό με αναλυτικές εφαρμογές της με πραγματικά δεδομένα, η επικέντρωση στις επιχειρηματικές προσομοιώσεις. Δίνονται μελέτες περιπτώσεων με αντικείμενο τις επιχειρηματικές προσομοιώσεις. Στη συνέχεια αναλύονται μέσω εφαρμογών τα επιχειρηματικά παίγνια, όπως και τα προγράμματα εικονικών επιχειρήσεων.

Η ύλη του μαθήματος έχει ως ακολούθως:

Θεωρία: Ορισμοί και είδη προσομοίωσης, Τεχνική προσομοίωσης Monte Carlo, Ευρύτερες εφαρμογές της προσομοίωσης, Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα προσομοίωσης, Ιστορική αναδρομή, Διαδικασία της προσομοίωσης, Γλώσσες προγραμματισμού προσομοίωσης, Τυχαίοι αριθμοί και έλεγχοι τυχαιότητας (Εμπειρικοί Έλεγχοι: Χ2, Ισοκατανομής, Σειριακός, Χασματικός, Πόκερ, Συλλέκτη κουπονιών, Μεταθέσεων, Ροών / Κριτήριο ροών Wald - Wolfowitz), Επιχειρηματικές προσομοιώσεις, Αναλυτικές εφαρμογές σύνθετων επιχειρηματικών προσομοιώσεων, Θεωρία ουρών και προσομοίωση, Θεωρία παιγνίων και προσομοίωση, Επιχειρηματικά παίγνια, Εικονικές επιχειρήσεις.

Εργαστήρια: Επιδεικνύεται η χρήση του πακέτου λογισμικού προσομοίωσης iThink. Σχεδιασμός και εφαρμογή επιχειρηματικών προσομοιώσεων με τη χρήση του πακέτου λογισμικού iThink.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν προσομοιώσεις σε διάφορα πεδία με έμφαση στο επιχειρηματικό πεδίο. Θα μπορούν να επιλύουν διάφορα προβλήματα που προκύπτουν σε μία επιχείρηση προσομοιώνοντας διάφορες εναλλακτικές μέχρι να βρεθεί η επιθυμητή λύση, ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα επιχειρηματικά παίγνια για την επίλυση προβλημάτων ανταγωνισμού. Επίσης, θα μπορούν να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν επιχειρηματικές προσομοιώσεις χρησιμοποιώντας το λογισμικό προσομοίωσης iThink.

Προτεινόμενα Συγγράμματα:
  • Προσομοίωση και Eφαρμογές, 2001, Μιχάλης Σφακιανάκης, Εκδόσεις Πατάκη, ISBN: 978-960-16-0196-0.
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-
 

Νομικά Θέματα Ηλεκτρονικού Εμπορίου

Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΔΙΚ28 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  6ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Κ. Δελούκα
Τομέας  -
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Στόχος του μαθήματος είναι η εξέταση ορισμένων από τα σημαντικότερα νομικά ζητήματα που προκύπτουν στο πλαίσιο των διαδικτυακών συναλλαγών. Ειδικότερα, μετά από μια σύντομη εισαγωγή σχετικά με την οικονομική σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και των ζητημάτων δικαιοδοσίας και δωσιδικίας που προκύπτουν, εξετάζονται θέματα σχετικά με: Τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις (domain names), καθώς και το ρόλο του Ενωσιακού Δικαίου στη ρύθμιση ζητημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου. Έμφαση δίδεται στα: α) ΠΔ 131/2003 (με το οποίο η χώρα μας προσαρμόσθηκε προς την Οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο) και β) ΠΔ 150/2001 (με το οποίο η χώρα μας προσαρμόσθηκε προς την Οδηγία για τις ηλεκτρονικές υπογραφές). Εξετάζεται ακόμα η ειδική προστασία του ηλεκτρονικού καταναλωτή καθώς και η προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Δεδομένου ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα ανερχόμενο αλλά και «πολλά υποσχόμενο είδος εμπορίου» λόγω των εξαιρετικών πλεονεκτημάτων του,  η γνώση των νομικών κανόνων που διέπουν αυτό το ιδιόμορφο είδος εμπορίου που δεν γνωρίζει γεωγραφικά σύνορα πιστεύεται ότι είναι πολύ χρήσιμο για τους φοιτητές.

Προτεινόμενα Συγγράμματα:
  • Δελούκα-Ιγγλέση Κ., Νομικά Θέματα Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα, Αθήνα-Κομοτηνή) 2005
  • Αλεξανδρίδου Ελ., Το Δίκαιο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη) 2010
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
  • Γεωργιάδη Γ., Η Σύναψη Συμβάσεων μέσω του Διαδικτύου (Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα, Αθήνα-Κομοτηνή) 2003
  • Ιγγλεζάκη Ι. Το Δίκαιο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου , Επιτομή (Εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη) 2009
  • Καράκωστα Ι., Δίκαιο & Ιντερνετ (Εκδόσεις Δίκαιο & Οικονομία) 2010
  • Χριστοδούλου Κ., Επιτομή Ηλεκτρονικού Αστικού Δικαίου (Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα, Αθήνα-Κομοτηνή) 2008

Προγραμματισμός & Σχεδίαση Ηλεκτρονικού Εμπορίου

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΠΛΗ18 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  6ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Ν. Γεωργόπουλος,
 Ε. Κοπανάκη
Τομέας  Μάνατζμεντ
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Η εστίαση του μαθήματος είναι στη δημιουργία νέων ψηφιακών επιχειρήσεων των οποίων τα προϊόντα και οι υπηρεσίες βασίζονται σε διαδρατικές τεχνολογίες δικτύων. Η σχεδίαση ενός διαδικτυακού τόπου είναι μια πολυσύνθετή, αλλά από την άλλη πλευρά μια δραστηριότητα που ανταμείβει τον επιχειρηματία. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων εξετάζονται ζητήματα που πρέπει να προγραμματισθούν και να εξετασθούν σε βάθος πριν προβούμε στη σχεδίαση του διαδικτυακού τόπου. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να διαμορφώνεται έχοντας υπ’ όψιν τα παρουσιαζόμενα εμπόδια και τους περιορισμούς του Διαδικτύου. Ακόμη εξετάζονται διάφοροι παράμετροι και υποδείξεις για την όσο το δυνατόν καλύτερη σχεδίαση των ιστοσελίδων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Ο σκοπός του μαθήματος είναι να περιγράψει τι είναι ο Προγραμματισμός και η Σχεδίαση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου,  πως διεξάγεται και διοικείται, καθώς και τις κύριες ευκαιρίες, περιορισμούς, θέματα και κίνδυνους που εμφανίζονται. Ο Προγραμματισμός και η Σχεδίαση του Ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένα διεπιστημονικό θέμα και επομένως θα πρέπει να ενδιαφέρει τα διευθυντικά στελέχη και τους επαγγελματίες σε κάθε λειτουργική περιοχή του επιχειρηματικού κόσμου.

Στο τέλος του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

  • κατανοήσει τις κύριες τεχνολογίες που βασίζονται τα ηλεκτρονικά συστήματα και πώς αυτές οι τεχνολογίες αλληλεπιδρούν,
  • έχει μια αντίληψη για το πώς το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και οι εφαρμογές που βασίζονται στο Διαδίκτυο σχεδιάζονται, δημιουργούνται και υλοποιούνται,
  • αντιληφθεί τα εργαλεία, τις τεχνολογίες, τις αρχές και τις διαδικασίες, που αποτελούν την τεχνική υποδομή των διαδικτυακών τόπων και να μπορεί να λύνει προβλήματα σχετικά με τη σχεδίαση ιστοσελίδων.
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
  • Ν. Γεωργόπουλος, Μ.Α. Πανταζή, Χ. Νικολαράκος, Ι. Βαγγελάτος, «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν: Προγραμματισμός & Σχεδίαση», Εκδόσεις Ε. Μπένου, 2010
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

 

 

Ερευνητική Εργασία

Κωδικός Μαθήματος  - Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  - / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 6ο ή 7ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Μέλος ΔΕΠ
Τομέας  -
Προαπαιτούμενα  -
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Ο φοιτητής θα εκπονήσει μία ερευνητική εργασία σε συνεργασία με κάποιον καθηγητή του Τμήματος. Ο φοιτητής μπορεί να επιλέξει όποιον καθηγητή επιθυμεί ο ίδιος, αλλά τηρείται σειρά προτεραιότητας ανάλογα με τους βαθμούς των προηγούμενων μαθημάτων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

Δύο Πρακτικά Μαθήματα

Κωδικός Μαθήματος  - Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  - / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  6
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 6ο ή 7ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Λ. Χυτήρης,
 Μ. Τσόγκας
Τομέας  -
Προαπαιτούμενα  -
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές, στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του, να συμμετέχουν στην πρακτική άσκηση με βασικό σκοπό την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας. Τα πρακτικά μαθήματα πραγματοποιούνται κατά τους θερινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο σε συνεργαζόμενες με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος / α φοιτητής / τρια επιλέξει να εργαστεί σε επιχείρηση της επιλογή του/της, θα πρέπει πρώτα να ενημερώσει τον Υπεύθυνο Καθηγητή και αφού η επιλογή του/της εγκριθεί, να προχωρήσει στη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Μετά από απασχόληση 2 τουλάχιστον μηνών, ο φοιτητής με επιστολή του υπεύθυνου του οργανισμού στον οποίο απασχολήθηκε υποβάλλει έκθεση στον αρμόδιο καθηγητή ο οποίος αξιολογεί την έκθεση αυτή και, με βάση και την επιστολή του υπευθύνου του οργανισμού, βαθμολογεί την προσπάθεια. Η επιτυχία σε αυτό το αντικείμενο πιστώνεται με δύο μαθήματα επιλογής από τα 14 που οφείλει να πάρει ο φοιτητής. Πάντως, μόνο μια φορά μπορεί ο φοιτητής να επιλέξει την θερινή απασχόληση, ενώ μπορεί τα πρακτικά αυτά μαθήματα να τα πάρει από οποιαδήποτε ομάδα, από χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο, και χωρίς να είναι υποχρεωμένος να απασχοληθεί σε οργανισμό σχετικό με την ομάδα από την οποία διάλεξε τα πρακτικά μαθήματα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Οι φοιτητές να είναι σε θέση να:

  • κατανοούν πως οι θεωρητικές σπουδές συνδέονται με την εφαρμογή στο χώρο εργασίας και να αφομοιώνουν έτσι καλύτερα την επιστημονική γνώση
  • αποκτήσουν εμπειρία για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης
  • αποκτήσουν συγκεκριμένες γνώσεις σε λειτουργικό επίπεδο
  • αναπτύξουν δίκτυο γνωριμιών για τη μελλοντική τους απασχόληση
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-