gototopgototop

Διοικητική της Διανομής

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ45 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 7ο Διδάσκων / ουσα  Δ. Κάμπης
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Οι δίαυλοι Μάρκετινγκ. Μελέτη ελληνικού χονδρεμπορίου. Σύγχρονες διεθνείς τάσεις εξέλιξης. Η οργάνωση και διοίκηση των μονάδων διανομής. Η προβληματική της φυσικής διανομής. Case studies από την ελληνική αγορά.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

 

 

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών

Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ44 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 7ο Διδάσκων / ουσα  Μ. Τσόγκας
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει μια εκτενή εισαγωγή στο μάρκετινγκ των υπηρεσιών. Αναπτύσσονται και παρουσιάζονται μεταξύ άλλων οι ακόλουθες ενότητες:

Ο τομέας των υπηρεσιών στις σύγχρονες οικονομίες και η έννοια του εθνικού και επιχειρησιακού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε αυτόν. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών και οι στρατηγικές διαχείρισής τους. Οι ιδιαιτερότητες της συμπεριφοράς καταναλωτών στις υπηρεσίες. Η έννοια και η μέτρηση της ποιότητας στις υπηρεσίες. Η έννοια και οι στρατηγικές του μάρκετινγκ των σχέσεων (relationship marketing) στις υπηρεσίες. Σχεδιασμός και ανάπτυξη νέων υπηρεσιών – ανασχεδιασμός υπαρχόντων υπηρεσιών και διαδικασιών. Η διαφοροποιήσεις του μίγματος μάρκετινγκ στις υπηρεσίες. Η έννοια, ο ρόλος και η σημασία του εσωτερικού μάρκετινγκ (internal marketing).

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

Ηλεκτρονικό Εμπόριο

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΟΙΚ73 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 7ο Διδάσκων / ουσα  Ν. Γεωργόπουλος,
 Ε. Κοπανάκη
Τομέας  Μάνατζμεντ
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Το μάθημα σχετίζεται με τα οφέλη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, αλλά και του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για ολόκληρη την επιχείρηση, δημιουργώντας την υποδομή στην οποία πληροφορία μπορεί να διατρέξει χωρίς περικοπές ολόκληρο τον οργανισμό, αλλά και να μεταφερθεί από τον οργανισμό στους πελάτες του, στους προμηθευτές του καθώς και στους επιχειρηματικούς συνεταίρους μέσω του Διαδικτύου ή οποιουδήποτε άλλου τηλεπικοινωνιακού δικτύου. Το μάθημα εξετάζει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και κατ’ επέκταση το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν από την επιχειρηματική και όχι από την τεχνική πλευρά μέσα στα πλαίσια του οργάνωσης των επιχειρήσεων. Εξετάζοντας το Ηλεκτρονικό Εμπόριο από την πλευρά των επιχειρήσεων, το μάθημα εστιάζεται σε βασικά θέματα που σχετίζονται με το αυτό περιλαμβάνοντας την ανάπτυξη στρατηγικής, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τρέχουσες και εμφανιζόμενες τεχνολογίες, τιμολόγηση, κανάλια διανομής, προώθηση και διαφήμιση.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Με την περάτωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει τα σύγχρονα θέματα και την ορολογία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, καθώς και τις διεργασίες και τις επιχειρηματικές αποφάσεις που περιλαμβάνονται στην εισαγωγή, στη λειτουργία και τη διαχείριση των επιχειρηματικών διαδικασιών στο Διαδίκτυο. Οι φοιτητές θα ασχοληθούν με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και θα εξοικειωθούν με σημαντικά επιχειρηματικά, νομικά και ηθικά θέματα. Θεωρώντας ως δεδομένο ότι σχεδόν όλες οι σύγχρονες επιχειρήσεις θα εμπλακούν με κάποιο τρόπο με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο ως μέσο παροχής ή απόκτησης αγαθών και υπηρεσιών, εξοικείωση με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο θα ωφελήσει του φοιτητές του Τμήματος.

Προτεινόμενα Συγγράμματα:
  • Γ. Χονδροκούκης, «Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο», 2010
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
  • Ν. Γεωργόπουλος, Μ.Α. Πανταζή, Χ. Νικολαράκος, Ι. Βαγγελάτος, «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν: Προγραμματισμός & Σχεδίαση», Εκδόσεις Ε. Μπένου, 2010

 

 

Διοίκηση Πωλήσεων - Προσωπική Πώληση

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ47-1 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 7ο Διδάσκων / ουσα  Α. Κουρεμένος
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:
  • Εισαγωγή στη διοίκηση πωλήσεων
  • Οργάνωση και εκπαίδευση δυναμικού πωλήσεων
  • Κινητοποίηση, Ολοκλήρωση, Διεύθυνση και Επίβλεψη δυναμικού πωλήσεων
  • Το ηθικό του δυναμικού πωλήσεων
  • Πρόβλεψη δυνητικών αγορών και πρόβλεψη πωλήσεων
  • Προϋπολογισμός Τμήματος Πωλήσεων
  • Αξιολόγηση των πωλήσεων
  • Ανάλυση προσωπικής πώλησης
Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

 

 

Επιχειρηματικότητα

Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΟΔΕ13-5 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 7ο Διδάσκων / ουσα  Β. Πέκκα - Οικονόμου
Τομέας  Μάνατζμεντ
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Η Επιχειρηματικότητα βοηθά τους φοιτητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που απαιτούνται για να εργασθούν αποτελεσματικά σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ή να ξεκινήσουν ή να αγοράσουν και να διευθύνουν κάποια. Οι σπουδαστές μαθαίνουν να εκτιμούν τις δυνατότητες που διαθέτουν για τη λειτουργία μικρών επιχειρήσεων. Βρίσκουν και αξιολογούν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες. Εξασφαλίζουν τα απαραίτητα κεφάλαια. Οργανώνουν και διευθύνουν λειτουργίες της επιχειρήσεως όπως η παραγωγή, το μάρκετινγκ, η λογιστική και  η χρηματοοικονομική. Πρόκειται για μια συγκέντρωση των γνώσεων που δίδονται σε όλη τη διάρκεια των σπουδών. Όλα τα αντικείμενα που χρειάζονται για τη λειτουργία μιας επιχείρησης από ένα και μόνo διευθυντικό στέλεχος ή τον ιδιοκτήτη. Το μάθημα βοηθά και ως οδηγός για το τι πρέπει να προσέξουν οι φοιτητές στις υπόλοιπες σπουδές τους για να γίνουν καλοί επιχειρηματίες.

Το μάθημα αυτό αναπτύχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος "ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΕΝΕΡΓΟΣ ΜΑΘΗΣΗ", (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ). Χρηματοδοτήθηκε κατά 25% από Εθνικούς Πόρους και κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

 

Συστήματα Υποστήριξης Διοίκησης Μάρκετινγκ

 
 
Κωδικός Μαθήματος  ΔΕΜΑΡ22 Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  3 / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 7ο Διδάσκων / ουσα  Α. Κουρεμένος
Τομέας  Μάρκετινγκ & Παραγωγής
Προαπαιτούμενα  Μάρκετινγκ
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Στις μέρες μας, τα στελέχη του Μάρκετινγκ αντιμετωπίζουν αυξανόμενες ποσότητες πληροφοριών ως αποτέλεσμα κυρίως της ονομαζόμενης «Επανάστασης της Πληροφόρησης Μάρκετινγκ». Επομένως τα στελέχη του Μάρκετινγκ καλούνται να αδράξουν τα οφέλη από την ύπαρξη όλο και περισσότερων και καλύτερων δεδομένων, μέσω της επιτυχημένης ενσωμάτωσης της πληροφορίας η οποία εξάγεται από τα δεδομένα αυτά, στη διαδικασία λήψης των σχετικών αποφάσεων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Η ύλη του μαθήματος αναλύεται στις κάτωθι ενότητες:

  • Η φύση των Προβλημάτων και των Μεταβλητών του Περιβάλλοντος Μάρκετινγκ και τα Πληροφοριακά Συστήματα Μάρκετινγκ
  • Από τα Πληροφοριακά Συστήματα Μάρκετινγκ (MMIS) και τα Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Μάρκετινγκ (MDSS) στα Συστήματα Υποστήριξης Διοίκησης Μάρκετινγκ (MMSS)
  • Η Ποικιλία Τεχνικών Προσεγγίσεων, Μεθόδων και Συστημάτων και η καταλληλότητα και χρησιμότητά τους στο Μάνατζμεντ και την Λήψη Αποφάσεων Μάρκετινγκ
  • Η συμπληρωματικότητα των διαφοροποιημένων Πηγών Πληροφοριών Μάρκετινγκ
  • Η αντιστοίχισή τους με προβλήματα, μεταβλητές και αποφάσεις στα πλαίσια του Περιβάλλοντος Μάρκετινγκ και των στοιχείων και υποστοιχείων του Μίγματος Μάρκετινγκ
    • Συνδυασμένη Ανάλυση και Εξόρυξη Δεδομένων από διαφορετικές πηγές
    • Αποθήκες Δεδομένων και Αναλυτική Επεξεργασία OLAP
    • Ειδικές Εφαρμογές Μεθόδων Εξόρυξης Δεδομένων στο Μάρκετινγκ
      • Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα
      • Ανάλυση Καλαθιού Αγοράς
      • Αυτόματη Ανάλυση Ομαδοποίησης
      • Ανάλυση Διασύνδεσης (Link analysis)
      • Νευρωνικά Δίκτυα
    • Συστήματα Διοίκησης Σχέσεων με τους πελάτες (Customer Relationship Management – CRM)
      • Αναλυτικά συστήματα και η σύνδεσή τους με την Εξόρυξη Δεδομένων
      • Λειτουργικά συστήματα και η σύνδεσή τους με την Διοίκηση Μάρκετινγκ
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
  • Βλαχοπούλου Μάρω, e-Μάρκετινγκ, Rosili, 1η Έκδοση, 1999, 2η Έκδοση, 2003
  • Σημειώσεις διδάσκοντος
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
  • Michael J.A. Berry and Gordon Linoff, Data Mining Techniques for Marketing Sales and Customer Support
  • Wierenga, B and Van Bruggen, G.H. (1997) The Integration of marketing problem – solving and marketing Management Support Systems, Journal of Marketing 61 (3), 21-37
  • Jacobson R., Misner S. and Hitachi Consulting, Microsoft SQL Server 2005 Analysis Services Step by Step (2006), Microsoft Press
  • Tang H.T. and MacLennan J., Data Mining with SQL Server 2005 (2005), Wiley Publishing, Inc.
  • Berry J.A. and Linoff G.S., Data Mining Techniques Foe Marketing, Sales, and Customer Relationship Management (2004), 2nd edition, Wiley Publishing, Inc.

 

 

Ερευνητική Εργασία

Κωδικός Μαθήματος  - Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  - / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  3
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 6ο ή 7ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Μέλος ΔΕΠ
Τομέας  -
Προαπαιτούμενα  -
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Ο φοιτητής θα εκπονήσει μία ερευνητική εργασία σε συνεργασία με κάποιον καθηγητή του Τμήματος. Ο φοιτητής μπορεί να επιλέξει όποιον καθηγητή επιθυμεί ο ίδιος, αλλά τηρείται σειρά προτεραιότητας ανάλογα με τους βαθμούς των προηγούμενων μαθημάτων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:
-
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-

Δύο Πρακτικά Μαθήματα

Κωδικός Μαθήματος  - Τύπος Μαθήματος  Επιλογής
Θεωρία / Εργαστήριο / Φροντιστήριο / Ασκήσεις  - / - / - / - Πιστωτικές Μονάδες  6
Εξάμηνο Μαθήματος  5ο ή 6ο ή 7ο ή 8ο Διδάσκων / ουσα  Λ. Χυτήρης,
 Μ. Τσόγκας
Τομέας  -
Προαπαιτούμενα  -
Ηλεκτρονικό Υλικό  -
 
Στόχος Μαθήματος - Περιγραφή Περιεχομένου:

Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές, στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του, να συμμετέχουν στην πρακτική άσκηση με βασικό σκοπό την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας. Τα πρακτικά μαθήματα πραγματοποιούνται κατά τους θερινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο σε συνεργαζόμενες με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που κάποιος / α φοιτητής / τρια επιλέξει να εργαστεί σε επιχείρηση της επιλογή του/της, θα πρέπει πρώτα να ενημερώσει τον Υπεύθυνο Καθηγητή και αφού η επιλογή του/της εγκριθεί, να προχωρήσει στη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Μετά από απασχόληση 2 τουλάχιστον μηνών, ο φοιτητής με επιστολή του υπεύθυνου του οργανισμού στον οποίο απασχολήθηκε υποβάλλει έκθεση στον αρμόδιο καθηγητή ο οποίος αξιολογεί την έκθεση αυτή και, με βάση και την επιστολή του υπευθύνου του οργανισμού, βαθμολογεί την προσπάθεια. Η επιτυχία σε αυτό το αντικείμενο πιστώνεται με δύο μαθήματα επιλογής από τα 14 που οφείλει να πάρει ο φοιτητής. Πάντως, μόνο μια φορά μπορεί ο φοιτητής να επιλέξει την θερινή απασχόληση, ενώ μπορεί τα πρακτικά αυτά μαθήματα να τα πάρει από οποιαδήποτε ομάδα, από χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο, και χωρίς να είναι υποχρεωμένος να απασχοληθεί σε οργανισμό σχετικό με την ομάδα από την οποία διάλεξε τα πρακτικά μαθήματα.

Μαθησιακά Αποτελέσματα – Προσόντα που αποκτώνται:

Οι φοιτητές να είναι σε θέση να:

  • κατανοούν πως οι θεωρητικές σπουδές συνδέονται με την εφαρμογή στο χώρο εργασίας και να αφομοιώνουν έτσι καλύτερα την επιστημονική γνώση
  • αποκτήσουν εμπειρία για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης
  • αποκτήσουν συγκεκριμένες γνώσεις σε λειτουργικό επίπεδο
  • αναπτύξουν δίκτυο γνωριμιών για τη μελλοντική τους απασχόληση
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
-
Πρόσθετη Βιβλιογραφία:
-